close


Declan Galbraith,出生於1991年12月19日的英國男孩,唱這首歌的時候10歲。

不多說,自己聽吧。


公益歌曲Tell me why

In my dream, 在我夢中

children sing a song

of love for every boy and girl . 孩子們為所有人吟唱著一首愛的歌
The sky is blue and fields are green
藍天碧草之間
and laughter is the language of the world.
笑聲成了世界通用的語言.
Than I wake and all I see is a world full of people in need.
然而當我醒來的時候卻發現世界上到處是需要幫助的人.

Tell me why(why)
告訴我為什麽
does it have to be like this?
真的只能這樣嗎?
Tell me why(why)
告訴我為什麽
is there something I have missed?
是不是我錯過了什麽?
Tell me why(why)
告訴我為什麽
cos' I don't understand
因為我無法理解
when so many need somebody
有那麽多需要幫助的人
we don't give a helping hand.
我們卻不伸出援助之手
Tell me why?
告訴我為什麽

Every day
每天
I ask myself,
我都在問自己
what will I have to do to be a man?
做為一個人我該做些什麽
Do I have to stand and fight
我是不是要站起來抗爭
to prove to everybody who I am?
向所有人證明我的價值
Is that what my life is far
而這是不是意味著我的一生
to waste in a world full of war?
就將耗費在這滿是硝煙的世界?

Tell me why(why)
告訴我為什麽
does it have to be like this?
真的只能這樣嗎?
Tell me why(why)
告訴我為什麽
is there something I have missed?
是不是我錯過了什麽?
Tell me why(why)
告訴我為什麽
cos' I don't understand
因為我無法理解
when so many need somebody
有那麽多需要幫助的人
we don't give a helping hand.
我們卻不伸出援助之手
Tell me why?
告訴我為什麽

Tell me why (Tell me why)?
告訴我為什麽
Tell me why (Tell me why)?
告訴我為什麽
Tell me why (Tell me why)?
告訴我為什麽
Just tell me why!
這到底是為什麽?

Tell me why(why)
告訴我為什麽
does it have to be like this?
真的只能是這樣嗎?
Tell me why(why)
告訴我為什麽
is there something I have missed?
是不是我錯過了什麽?
Tell me why(why)
告訴我為什麽
cos' I don't understand
因為我實在是無法理解
when so many need somebody
有那麽多需要幫助的人
we don't give a helping hand
我們卻不伸出援助之手

Tell me why?
告訴我為什麽
(Why,why,does the tiger run)
為什麽老虎也要逃跑
Tell me why?
告訴我為什麽
(Why,why,do we shoot the gun)
為什麽我們讓子彈射出槍膛
Tell me why?
告訴我為什麽
(Why,why,do we never learn)
為什麽我們從來不吸取教訓
Can someone tell us why we let the forest burn?
誰能告訴我,為什麽我們燒毀森林

(Why,why,do we said we care)
為什麽我們光說我們在乎
Tell me why?
告訴我為什麽
(Why,why,do we stand and stare)
為什麽我們只是站著旁觀
Tell me why?
告訴我為什麽
(do the dolphins cry)
為什麽海豚在哭泣
Can someone tell us why we let the ocean die?
誰能告訴我,為什麽我們讓海洋死去

(Why,why,if we're all the same)
為什麽,如果我們大家是一樣的.
Tell me why?
告訴我為什麽
(Why,why,do we pass and blame)
為什麽我們卻在互相譴責
Tell me why?
告訴我為什麽
(Why,why,does it never end)
為什麽這些永無休止
Can someone tell us why we cannot just be friends?
誰能告訴我,為什麽我們不能友好相處

Why,why,(do we close our eyes)
為什麽(我們閉上了我們的眼睛)
Why,why,(do the greedy life)
為什麽(我們讓生命滿是貪婪)
Why,why,(do we fight for land)
為什麽(我們為了土地而爭鬥)
Can someone tell us why 'cos we don't understand?
誰能告訴我,因為我們實在無法知道

Why,why?
為什麽?



arrow
arrow
    全站熱搜

    TINN581 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()